Sharing Lungs - Deftones Online Community

Highfield Festival

Started by beLIEve, Apr 16, 2009, 12:16 AM

Previous topic - Next topic

defTHE1s

what the fuck was the conversation above???????? i don't know...

i just wanted to say that.. Panteón Rococó in that tour?? wow, those mexican guys are doing good things! and btw, i really don't see the relation between some bands... as an example, Panteón Rococó are a ska band...
and HELL YEAH! Faith No More! They're alive!... and Apocalyptica? and The Offspring? what a variety of music in that festival!

Yes yes, Deftones, yes yes, heavy metal, yes yes, nü metal, yes yes, fucking queer, yes yes...

dawg

the are announced to play the Area4 Festival in Germany from 21. to 23. August 2009
bands playing so far are:
DIE TOTEN HOSEN
FAITH NO MORE
RISE AGAINST
THE OFFSPRING
FARIN URLAUB RACING TEAM
DEFTONES
AFI
EAGLES OF DEATH METAL
KETTCAR
ANTI-FLAG
THURSDAY
LIFE OF AGONY
MAD CADDIES
THE GET UP KIDS
PANTEÓN ROCOCÓ
BROILERS
TURBOSTAAT
ZEBRAHEAD
CALLEJON
CJ RAMONE
BADDIES

www.area4.de

M1GHTY M4VS

Quote from: dawg on Apr 23, 2009, 05:53 PM
the are announced to play the Area4 Festival in Germany from 21. to 23. August 2009
bands playing so far are:
DIE TOTEN HOSEN
FAITH NO MORE
RISE AGAINST
THE OFFSPRING
FARIN URLAUB RACING TEAM
DEFTONES
AFI
EAGLES OF DEATH METAL
KETTCAR
ANTI-FLAG
THURSDAY
LIFE OF AGONY
MAD CADDIES
THE GET UP KIDS
PANTEÓN ROCOCÓ
BROILERS
TURBOSTAAT
ZEBRAHEAD
CALLEJON
CJ RAMONE
BADDIES

www.area4.de

This one may be broadcasted on TV like last year

jesusinabowlofdirt

Quote from: aenemic on Apr 23, 2009, 03:46 PM
Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 23, 2009, 03:35 PM
javisst är den d, tacka vet jag spraycan stories :) på svennebanan försöker han sig på att dissa svenssons så hiphopare ska uppskatta honom men samtidigt vill han att svenssons ska dansa till låten på discon genom o göra en så catchy refräng. lågt.
undrar om man kommer undan med att skriva på modersmål här utan o få skit

på det stora hela känns det som om både looptroop och promoe försöker bli mera hitvänliga och mainstream. usch.

men ja, kanske ska hålla svenskan på ett minimum. på den tiden jag var moderator hade jag blivit grinig på sånt :P

men vafan, ska du på Peace&Love i sommar? nån annan festival?

blir nog ingen peace & love, själv då? det har pratats om o dra till arvika o kolla depeche... men jag får se, om nån orkar ta tag i det på allvar och styra upp det så visst. men jag är mer sugen på deftonesspelningen i holland aug aldrig varit där skulle vara grymt.varför är du inte moderator längre.?och vem är det nu, ingen som varnar en för för svenskan, skandal

defTHE1s

i could try to understand this, cause is sth similar to german...
but later..

Yes yes, Deftones, yes yes, heavy metal, yes yes, nü metal, yes yes, fucking queer, yes yes...

Jacob

Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 24, 2009, 04:01 PM
Quote from: aenemic on Apr 23, 2009, 03:46 PM
Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 23, 2009, 03:35 PM
javisst är den d, tacka vet jag spraycan stories :) på svennebanan försöker han sig på att dissa svenssons så hiphopare ska uppskatta honom men samtidigt vill han att svenssons ska dansa till låten på discon genom o göra en så catchy refräng. lågt.
undrar om man kommer undan med att skriva på modersmål här utan o få skit

på det stora hela känns det som om både looptroop och promoe försöker bli mera hitvänliga och mainstream. usch.

men ja, kanske ska hålla svenskan på ett minimum. på den tiden jag var moderator hade jag blivit grinig på sånt :P

men vafan, ska du på Peace&Love i sommar? nån annan festival?

blir nog ingen peace & love, själv då? det har pratats om o dra till arvika o kolla depeche... men jag får se, om nån orkar ta tag i det på allvar och styra upp det så visst. men jag är mer sugen på deftonesspelningen i holland aug aldrig varit där skulle vara grymt.varför är du inte moderator längre.?och vem är det nu, ingen som varnar en för för svenskan, skandal

jag åker till peace & love enbart för faith no more. men det finns en hel del annat bra där också. och så southside i tyskland, även det främst för faith no more... men sen får det nog räcka med festival i sommar, måste ju jobba lite också!  sjukt sugen på att se deftones dock så jag hoppas dom kommer lite närmre än holland. jag har faktiskt åkt till berlin två gånger för att se dom, 2003 och 2006 tror jag det var - jävligt bra spelningar :)

men ja, jag var moderator i flera år nästan ända från starten, men sen har de flesta gamlingar försvunnit och det har kommit nytt folk som vill att forumet ska drivas annorlunda. så efter en jävla massa tjafs så gav jag upp och bad om att inte vara moderator längre :P

@defTHE1s: kinda like german, but still far from it :P   I guess you can make some sense out of some words if you know german well, but no more than that.
pray nightfall release me
then i could wander, wander to deep sleep

defTHE1s

well.. i give up.
too much writing for me.
i just know some little phrases..

Yes yes, Deftones, yes yes, heavy metal, yes yes, nü metal, yes yes, fucking queer, yes yes...

M1GHTY M4VS

Quote from: defTHE1s on Apr 27, 2009, 07:00 PM
well.. i give up.
too much writing for me.
i just know some little phrases..

Tough time reading it either though being german :D

jesusinabowlofdirt

Quote from: aenemic on Apr 27, 2009, 09:39 AM
jag åker till peace & love enbart för faith no more. men det finns en hel del annat bra där också. och så southside i tyskland, även det främst för faith no more... men sen får det nog räcka med festival i sommar, måste ju jobba lite också!  sjukt sugen på att se deftones dock så jag hoppas dom kommer lite närmre än holland. jag har faktiskt åkt till berlin två gånger för att se dom, 2003 och 2006 tror jag det var - jävligt bra spelningar :)

men ja, jag var moderator i flera år nästan ända från starten, men sen har de flesta gamlingar försvunnit och det har kommit nytt folk som vill att forumet ska drivas annorlunda. så efter en jävla massa tjafs så gav jag upp och bad om att inte vara moderator längre :P

@defTHE1s: kinda like german, but still far from it :P   I guess you can make some sense out of some words if you know german well, but no more than that.

ah.. coolt med värsta beefen bakom sharing lungs kulisser. du kanske kan vara moderator på en faith no more sida istället då du verkar uppskatta dom som band. aldrig varit ett die hard fan men d vore mäktigt o se dom framföra zombie eaters den har man ju haft på repeat ngra gånger

Jacob

Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 28, 2009, 09:37 AM
ah.. coolt med värsta beefen bakom sharing lungs kulisser. du kanske kan vara moderator på en faith no more sida istället då du verkar uppskatta dom som band. aldrig varit ett die hard fan men d vore mäktigt o se dom framföra zombie eaters den har man ju haft på repeat ngra gånger

äh, har bättre saker för mig än att sköta ett forum.

faith no more är enligt mig det bästa bandet någonsin. visst, det finns kanske ett och annat band som haft större inverkar på musik i helhet, kanske till och med band som gjort bättre musik till och från, men allting med faith no more utöver musiken gör att dom höjer sig lite över "vanliga" band. kolla in några livevideor på youtube, t ex när dom kör Caffeine och Midlife Crisis på mtv.
pray nightfall release me
then i could wander, wander to deep sleep

pixElsblUr

Quote from: aenemic on Apr 28, 2009, 03:21 PM
Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 28, 2009, 09:37 AM
ah.. coolt med värsta beefen bakom sharing lungs kulisser. du kanske kan vara moderator på en faith no more sida istället då du verkar uppskatta dom som band. aldrig varit ett die hard fan men d vore mäktigt o se dom framföra zombie eaters den har man ju haft på repeat ngra gånger

äh, har bättre saker för mig än att sköta ett forum.

faith no more är enligt mig det bästa bandet någonsin. visst, det finns kanske ett och annat band som haft större inverkar på musik i helhet, kanske till och med band som gjort bättre musik till och från, men allting med faith no more utöver musiken gör att dom höjer sig lite över "vanliga" band. kolla in några livevideor på youtube, t ex när dom kör Caffeine och Midlife Crisis på mtv.

..ok, i got a faith no more out of that

Jacob

alright, enough with the swedish. you whiny fucks!
pray nightfall release me
then i could wander, wander to deep sleep

jesusinabowlofdirt

Quote from: aenemic on Apr 28, 2009, 03:21 PM
Quote from: jesusinabowlofdirt on Apr 28, 2009, 09:37 AM
ah.. coolt med värsta beefen bakom sharing lungs kulisser. du kanske kan vara moderator på en faith no more sida istället då du verkar uppskatta dom som band. aldrig varit ett die hard fan men d vore mäktigt o se dom framföra zombie eaters den har man ju haft på repeat ngra gånger

äh, har bättre saker för mig än att sköta ett forum.

faith no more är enligt mig det bästa bandet någonsin. visst, det finns kanske ett och annat band som haft större inverkar på musik i helhet, kanske till och med band som gjort bättre musik till och från, men allting med faith no more utöver musiken gör att dom höjer sig lite över "vanliga" band. kolla in några livevideor på youtube, t ex när dom kör Caffeine och Midlife Crisis på mtv.

bra skit. ett riktigt aerobicspass av mike patton där.har du sett när han intervjuas på nån festival när wolfmother börjar spelas i bakgrunden o han komemr av sig fy fan vad skön han e då

def-head

#33
Quote from: M1GHTY M4VS on Apr 23, 2009, 06:53 PM
Quote from: dawg on Apr 23, 2009, 05:53 PM
the are announced to play the Area4 Festival in Germany from 21. to 23. August 2009
bands playing so far are:
DIE TOTEN HOSEN
FAITH NO MORE
RISE AGAINST
THE OFFSPRING
FARIN URLAUB RACING TEAM
DEFTONES
AFI
EAGLES OF DEATH METAL
KETTCAR
ANTI-FLAG
THURSDAY
LIFE OF AGONY
MAD CADDIES
THE GET UP KIDS
PANTEÓN ROCOCÓ
BROILERS
TURBOSTAAT
ZEBRAHEAD
CALLEJON
CJ RAMONE
BADDIES

www.area4.de

This one may be broadcasted on TV like last year

You can see the concert recordings from Septemper on WDR television.

Will Area 4 be webcast also:
http://www.rockpalast.de/konzerte/2009/area4/

M1GHTY M4VS

yeah let´s hope they´ll show the defs then. They´re still re-showing a lot of rockpalast shows during the night though. Gonna check their Schedule from time to time.

Vesanic

A Deftones proshot... It's been a while.

pixElsblUr

that would be awesome, long overdue for some pro-shot

Vesanic

What was the last one ? Rock am Ring 2006 ? I don't even remember.

defTHE1s

yeah, i think so.. that was the last one..

Yes yes, Deftones, yes yes, heavy metal, yes yes, nü metal, yes yes, fucking queer, yes yes...